Atenţie ! Suntem batjocoriţi în presa rusă

Zilele trecute, referindu-se la împrejurările în care a fost adoptat imnul „Deşteaptă-te române” în Republica Moldova, Vasile Stati, autorul pseudo-dicţionarului „moldo-român” a întreprins o nouă acţiune de batjocorire a românilor !

Vasile Stati a scris un articol în limba rusă în care afirmă în batjocură că participanţii la Marea Adunare Naţională din 27 august 1991 nu puteau cere adoptarea imnului „Deşteaptă-te române” pentru că „…atunci nu exista vreun indiciu că românii s-au deşteptat; ca şi acum, între altele” (http://ava.md/analytics-commentary/012487-fal-shivii-i-bezgramotnii-akt-deklaraciya-o-nezavisimosti.html)

Întrebare: Ce îi putem răspunde lui Vasile Stati ?






Vă rugăm să recomandaţi acest articol prietenilor Dvs.:
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Salvează legătura permanentă.
Jurnalul istoricului de veghe

Aboneaza   Dezaboneaza

44 răspunsuri la Atenţie ! Suntem batjocoriţi în presa rusă

  1. adevarul-Dacia Noua spune:

    Dar el s-a desteptat vreodata in ultimii 20 de ani ?? El a pus si somnifer in dictionarul lui !!!

    Răspunde
    +1 -1  0
    • laurel spune:

      moldovenii = romani.

      Mai bine traiesc in Romania decat in Rusia. In Romania viata este mai dulce, mai frumoasa decat in Rusia.

      Răspunde
      +1 -1  0
  2. toma necredinciosul spune:

    noi cautam argumente acolo unde unicul argument e pumnu’n bot ! lui Stati si altor 6-ci rusesti le e in pix de argumentele noastre

    Răspunde
    +1 -1  0
  3. Andrei spune:

    Discutiile publice, la TV, radio … Noua ne lipsesc discutiile. Discutii cu cartile pe masa, purtate de academicieni. Adevarul va pune lucrurile la locul lor. Sint absolut convins. Avem politicieni care nu doresc aceste discutii. Sintem ostaticii acestora. De 20 de ani.

    Răspunde
    +1 -1  0
  4. iukos spune:

    Ferească Dumnezeu să mă deştept
    Pentru cei multi ce cred la fel ca Stati
    Ciar de mi-or zmulge inima din pept
    Din ultima suflare o sa-i iau in ţapă…

    Răspunde
    +1 -1  0
  5. Javier spune:

    Ah dar porcul ala de pseudolingvist ca si atatia alti pseudosavanti de pe vremea sovieticilor, el se pare ca s-a desteptat cu o tampenie tipica sovietica, a rade de ceva ce nu intelegi. Nu trebuia sa se straduiasca atat omul, ca poate ii crapa singura neurona care inca ii mai merge asa si asa, deja a lasat pentru istorie acel dictionar, un exponat perfect in muzeul oroarelor comuniste, ale caror singurele talente au fost a minti, a manipula, a insela, a deporta, a masacra, a exploata si a distruge tot si pe toti pe care au pus ghearele. Intre aborturile lor, acea carta infame. Ce viata risipita, oare de ce trebuia sa deschida ochii un asa specimen?

    Răspunde
    +1 -1  0
    • toma proeuropeanu spune:

      ” vremea sovieticilor…..”- de ce ne temem sa spunem vremea rusilor , ocupatie rusesca etc. ?

      Răspunde
      +1 -1  0
  6. Petru spune:

    Cu parere de rau are dreptate, altfel nu aveau cum sa-si bata joc de noi toate risurile :(

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  7. io rumanu spune:

    rusnacu ride,o sa mai rida vreo 20 de ani,da unirea e inevitabila dragi rusnaci ,timpul v a sterge rusificarea voastra spurcata de 200 de ani,ceasul ticaie pe perete,tic tac,iar voi porcilor in frunte cu v stati ,marele om de litere ,care face dictionare ciudate,o veti lua peste botic!prostia asta cu respublika moldova e doar o etapa intermediara,risurilor din stepele rusnacesti,o veni si unirea cea mare,tineretu din ziua de azi o sa faca unirea nu voi dinozaurilor sovietici ce le dati voturile lu tauka vorona:)

    Răspunde
    +1 -1  0
  8. Shogun spune:

    O dedicatie de la Eminescu:
    Cine-au îndragit strainii
    Mânca-i-ar inima cânii,
    Mânca-i-ar casa pustia
    Si neamul nemernicia.

    Răspunde
    +1 -1  0
  9. Pablo spune:

    Dacă infectul Stati ar citi ceea ce scriu aici, l-aş invita să vină o fugă în ţara de care face mişto, România, adică, pentru a da niscaiva explicaţii dar şi pentru a ne pupa în fund “live” nu prin publicaţiile ticăloşilor ruşi pe care-i venerează şi cărora le ridică osanale ca un mârşav trădător ce este! Te-ai prins, boschetar râios al lui voronin ce eşti?!

    Răspunde
    +1 -1  0
  10. Liviu spune:

    Din ce-am reusit sa inteleg cu Google Translate, lui Stati i se pare insultatoare expresia “limba romana” din Declaratia de Independenta. Preferinta lui pentru “limba moldoveneasca” se bazeaza pe faptul ca aceasta expresie exista in Constitutia RSSM, proiectul de constitutie al Republicii Democratice Moldovenesti si in Regulamentul Organic al Tarii Moldovei.

    Totusi, Vasile Stati nu a consultat suficiente documente istorice :D

    Ma refer la primul cod de legi al Tarii Moldovei – cel din timpul lui Vasile Lupu (1646), pe care il puteti downloada in intregime in pdf, din link-ul de mai jos:

    http://digitool.dc.bmms.ro:1801/view/action/singleViewer.do?dvs=1314511088677~82&locale=en_US&VIEWER_URL=/view/action/singleViewer.do?&DELIVERY_RULE_ID=10&search_terms=pravila%20lui%20vasile%20lupu&adjacency=N&application=DIGITOOL-3&frameId=1&usePid1=true&usePid2=true

    Lucrarea se numeste “Carte ROMANEASCA de invatatura, de la pravilele imparatesti si de la alte giudeate, cu dzisa si cu toata cheltuiala lui Vasile Voivodul si Domnul Tarii Moldovei, din in multe scripturi talmacita, din in limba ileneasca [greaca] pre LIMBA ROMANEASCA” (Iasi, 1646).

    In “Predoslovie” (cuvant inainte, vedeti pagina 38) scrie “Aceastea intelepciuni si aceastea invataturi ne-au dat si ne-au lasat noo tuturor rodului ROMANESC, ca sa ne fie noo pururea izvor de viiatia in veaci nescadzut si nesvarsit”.

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  11. Liviu spune:

    Vasile Stati a “uitat” ca Republica Democratica Moldoveneasca e primul stat care a adoptat ca imn “Desteapta-te romane”, in timp ce Regatul Romaniei avea urmatorul imn, compus de Alecsandri:
    http://www.youtube.com/watch?v=XSMUScVUhKk

    Răspunde
    +1 -1  0
  12. toma proeuropeanu spune:

    cu State doar ruseste

    Răspunde
    +1 -1  0
  13. Tira spune:

    Dl Duca mai intii sa se lamureasca ca identitatea si denumirea limbii noastre ,apoi sa ceara bani publici pentru academicienii lui.

    Răspunde
    +1 -1  0
  14. iuriecujba spune:

    RASPUNS :lINGVISTUL ROMAN EUGEN COSERIU ( NASCUT LA MIHAILENI ,RASCANI ) SPUNEA “ADEVARUL ESTE UNUL ,IAR PROSTIILE SUNT INFINITE ASA DAR SA NU IROSIM TIMPUL CU ELE “

    Răspunde
    +1 -1  0
  15. 1x1xK spune:

    Shogunule!!
    Daca imi poti demonstra ca ai pus 10 banere cu versurile pe care le-ai citat din Eminescu in diferite locuri din Chisinau, te premiez cu 200 de euro!! Procedezi in asa fel incat sa fie transmise de cel putin 3 posuri de TV din R. Moldova, faci fotografii cu posterele puse din 10 locuri unde le-ai postat si te asiguri ca mi le poti arata!!
    Sa vedem , iti invingi frica sau te invinge ea pe tine!
    Eu iti pot spune doar un singur lucru ca sa iti dau curaj: Sa ajunga pana la ONU curajul si indraznela ta si tot tu vei avea castig de cauza!!! Sa se razboiasca altii cu Eminescu cat vor! Noi nu avem ce ne razboi!! Sa iasa la vedere deci toti cei care sunt impotriva lui EMINESCU!!! Mai ales ca versurile care le-ai citat sunt versuri populare. Folclor adevarat si valabil pentru noi si in ziua de azi.
    TRAIASCA POPORUL ROMAN SI ROMANIA MARE!

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  16. Constantin spune:

    Din seria CEMODAN VOGZAL MOSKVA !

    Răspunde
    +1 -1  0
  17. vrajeala spune:

    pai are dreptate domnule…daca romanii din moldova nu ar fi niste oameni fara cultura,apartenenta de neam, fara istorie atunci nici un individ ca acest stati nu ar fi avut tupeul sa faca aceste afirmatii….faptul ca le face spune totul

    Răspunde
    +1 -1  0
  18. 1x1xK spune:

    Pentru toti cei care comentati aici de fata!!
    Nu avem nevoie de comentariile voastre!!! Avem nevoie de faptele voastre!!! De vorbe frumoase,de comentarii in doi peri despre a fi roman sau nu sau a fi mancatori de romani ne-am saturat!! A fos de-ajuns 20 de ani !! Se inseala amarnic cei care cred ca romanii din Patria Mama nu stiu ,nu-i intereseaza si sunt impotriva altor romani!! Repet ceea ce am spus si cu alte ocazii si subliniez si acum: in Romania se cunoaste in proportie de masa tot ce se inatampla in Basarabia, intreg trecutul si prezentul ei. Sa nu va insele nici un moment tacerile lor, neamestecul sau dezinteresul fata de acea palma de pamant rupta din trupul tarii si numita Basarabia.Ei au mereu si constant aceleasi pretentii de la voi si de la ei insisi, care sa puna in lumina si in valoare o tara unita si mai puternica. Sa nu va insele niciun moment partidele si politicile lor vremelnice pentru pentru putere vremelnica.. Interesul national va sta deasupra lor mereu si mereu. Mai ales de acum incolo. De actiunile si faptele voastre, de fapt de actiunile si faptele tuturor romanilor depinde si va depinde si ceilalti pasi inainte pe acest drum. Indiferent daca vor exista Statele Unite ale Europei sau nu vor exista .Independenta romanilor fata de alti romani! ,nu poate fi! Exista doar unitatea lor intru vesnicirea lor. Restul este razboi fratricid. Cine-l doreste?

    Răspunde
    +1 -1  0
  19. 1x1xK spune:

    Shogunule,
    Revin pentru ca am uitat un lucru esential poate!!! Iti dau cuvantul meu de onoare, daca vrei adaug – ROMAN DE ONOARE – ACEL PREMIU VOI REUSI SA TI-L INMANEZ PERSONAL. Nu este vorba nici de instigare la nesupunere civica , nici de amestec in constiinta ta launtrica. Este vorba de curajul demnitatii de a fi ceea ce suntem- ROMANI.

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  20. 1x1xK spune:

    PT . XIROMANT
    Am citit articolul d-lui Butnaru. Nu stiu cine este, dar pot sa spun cu mana pe inima ca este cea mai buna idee avansata in conditiile date pentru Re-unirea romanilor! Mai buna chiar decat a Presedintelui Romaniei cu regasirea celor “doua state romanesti” in UE. Uite si dece: pentru ca exclude din start… concurenta(total fara sens!) dintre doua staea romanesti in cadrul aceleasi UE!!!Sau , mai exact spus, ciocnirea de interese adverse,altfel aproape imposibil de escamotat. Nu intampator UE a avansat si si-a insusit … punctul de vedere al presedintelui Basescu. Le convine si le vine ca o manusa principiul , pentru ca el inseamna de fapt DIVIDE ET IMPERA. Spus mai pe sleau si mai pe intelesul tuturor,asta inseamna impunerea peste capul R. Moldova si al Romaniei a viziunii lor(a principalilor actori ai UE din momentul actual) de compromis realizat impreuna cu Rusia. In care, poti si singur sa vezi, celor “doua state romanesti” le revine mai mult un rol de spectatori si semnare de … “luare la cunostinta”!! Iti convine? Mie/noua , NU!! Ar isemna sa acceptam chiar formula …geopolitica , usor mai coafata si mai parsiva a vechiului Tratat Ribentrop -Molotov.
    Si pentru ca tot ne-ai facut o invitatie , noua celor care comentam aici, permite-mi si mie sa fac o inivatie la lectura discursului lui Mihai Ghimpu cu prilejul sarbatoriri “independentei “voastre. Este un discurs EXCEPTIONAL , care in orice localitate din Romania de dincoace de Prut isi gaseste adeziunea. Te asigur fara nicio umbra de indoila. Cunosc f bine modul de gandire al romanului simplu sau de …”inalta calitate”, ca sa fac o afirmatie atat de transanta si fara echivoc. De data asta Mihai Ghimpu a reusit cu adevarat sa fie chintesential in punerea in evidenta cu acuitate a “problemei romanesti”. Nu are nimic neclar , nimic violent si nimic ultranationalist. Sunt exprimate acolo trasaturile patriotismului autentic si nu ale urii nationaliste. Ceea ce nu exclude nici intransigenta principiala ,nici tenacitatea apararii adevarului , nici apelul la ratiune superioara. Ceilalti, in raport cu acest discurs memorabil , nu vor putea de acum incolo sa se mai exprime decat inafara a ceea ce se intelege prin a fi patriot adevarat in secolul globalizarii aflat abia la inceput. Mai ales in cazul Romaniei.Un caz special, dar neglijat si de noi insine si de lumea europeana in egala masura. In cazul nostru din slabiciune sau neputinta intelectuala, in cazul Europei , fie din rea intentie ,fie din lenese si superficiale lacune institutional-europene. Te rog sa observi ca in ultima vreme Romania a inceput sa se repozitioneze
    fata de libertatea castigata cu sangele ei propriu in 1989. Am fost printre cei care ,din Banat fiind, stie ce au vrut si ce vor cei care si-au riscat vietile lor si ale familiilor lor in fata tancurilor si TAB-urilor ceausite. Stii bine ce au scandat timisorenii in decembrie `89: “Azi in Timisoara, maine-n toata tara”!!! Spiritul Timisoarei nu s-a stins in Romania. Inca!!

    Răspunde
    +1 -1  0
  21. Valenta spune:

    1x1xk
    multumesc de comentariile tale, care imi dau tarie si siguranta ca noi, ROMANII BASARABENI nu suntem uitati, de FRATII NOSTRI DE PESTE PRUT;

    ca va VENI ZIUA DREPTATII si a adevarului si ne vom uni si vom fi UN STAT PUTERNIC; vom avea si noi o PATRIE, SI NU NE VOM SIMTI AI NIMANUI…

    TRAIASCA ROMANIA MARE!!!!

    Răspunde
    +1 -1  0
  22. 1x1xK spune:

    Valenta,
    Romanii uita si nici nu vor sa mai auda de comunisti si de toti simpatizantii lor! Indiferent ca se afla in Romania , la Paris, la Berlin sau mai stiu eu pe unde. Ei nu mai vor sa auda cu atat mai mult de comunistii din Basarabia ( pt mine si cei ca mine , nu exista Republica Moldova!) si de…ispravile lor ,nici de simpatizantii lor!! Indiferent sub ce forma s-ar insinua printre noi , cu ce idei subtile de gen economic si social mai ales! Arestarile in masa si omuciderile monstuoase practicate in Romania , in celelalte foste state “socialiste”, nimicirea intelectualitatii romanesti , atat de legata de clasa …opincilor romanesti din care s-a nascut si pe care le-a servit scotandu-le la lumina vietii si libertatii lor adevarate, din nimicirea preotimii nationale si ea legata de neamul nostru prin mii de fire, le amintim de fiecare data contraopenentilor nostri de idei. Le aratam dosarele securitatii, le punem in fata propriile lor crime si faradelegi, le amintim vremurile cand stateam la cozi interminabile pt paine si celalalte alimente de baza, noptile intregi cand stateam fara lumina elecrica si fara caldura in casele noastre. Exista documnte fotografii, marturii si procese juridice pe care nu le dosim de frica cuiva si nici pentru milostivenii cu cine nu a fost milostiv niciodata! Ba si mai mult : aducem in justitie pe cei care s-au facut vinovati pentru asa ceva. Nu mergem pe principiul vinei colective a sistemului!! Ci pe vina individuala a fiecaruia , pentru ca fiecare din cei vinovati a avut o responsabilitate personala in servirea sistemului!! Mai mica sau mai mare.

    La noi politicienii de niciun rang si de niciun nivel, nu se mai aleg daca nu fac dovada necolaborarii cu securitatea , public si atestat prin documente certificate si verificate de organisme de stat abilitate pentru astfel de fapte. de indiferent in ce conditii si imprejurari!! Domnul Stavila stie foarte bine despre ce vorbesc. Intrebati-l!!

    Un singur partid si doar o mana de oameni de la voi – Partidul Liberal si liderii sai politici au indraznit si indraznesc , dupa puterile lor, sa faca ceea ce e necesar pentru a iesi din mocirla comunista!! L-ati sprijinit? Prea putin!! L-ati votat masiv ca sa poata sa determine o schimbare necesara si pentru voi ca painea si apa? Prea putini!!

    Cand vine vorba despre istorie, despre limba. despre cultura noastra comuna romaneasca sa nu mai vorbim!! Te poti lua cu mainile de cap si sa innebunesti nu alta , cand vezi in cata minciuna, necredinta si, neadevar va balaciti!!(e prea tare cuvantul? Cei care vreti acuzati-ma ca sunt fascist roman si .. am terminat bilciul!!)Toti declarati sus si tare ( si va si credem pe dreptate!) ca vreti sa traiti mai bine !! Dar ca sa ajungeti la asta mai inta trebuie sa ajungeti exact la ceea ce am spus!! Voi ganditi si puneti problema taman invers. Puneti carul inaintea boilor! Cu ce rezultat se vede de 20 de ani. Si daca tot asa procedati vor mai trece inca 20 si tot degeaba!!!

    Nu sunteti convinsi deloc de ceea ce spun partidul liberal al vostru!! Ba il si huliti,ii puneti bete in roate cat putei mai multe si va aratati neincrezatori ,desi toti stiti ca eispun adevarul si arata directia!! Degeaba cereti guvernului vostru de nimic sa puna politia sa pazeasca monumentul ocupatiei sovietice comuniste si a zilei ultimatului la carea a fost supusa Romania !!

    Uitati-va ce s-a intamplat cu jurnalistul Brega si vizita sa inopinata la cei care isi bat joc de limba romana> Ce s-a ales din acest act de curaj? Vorbe adimirative sau de ocara rostite la crasma? E bine, doamna Valenta, domnilor? Ce concluzie morala sa trag eu din tot ce s-a intamplat? Voi vorbiti doar in familie . acasa in limba romana? pe strada, in magazine, in institutii, la coafor ori la macelarie vorbiti ruseste? DA!! ASA faceti!! Ce vreti atunci? De ce va tot tanguiti , daca nu luptati si nu puneti picorul in prag pentru voi insiva? Nue nevoie de nicio violenta pentru asta. e nevoe de un oic de repect pentru tine insuti!! Sau considerati limba voastra /noastra si cultura voastra /noastra inferioara rusilor? E posibil asa ceva cand fostul judet Balti a dat lumii pe unul din cei mai mari lingvisti ai sai- Eugen Coseriu? Cand Eminescu poate sta cu cinste alaturi de Puschin?

    Sa mai spun ceva despre steagul lui Stefan cel mare adus scum la Chisinau ? Desi nu apreciez deloc gaselnita propagandistica si diversionista a lui Filat, credeam ca vor fi cozi inteminabile sa-l vada si sa-l cinsteasca vazandu-l!!! Se intampla asta? NU!! Probabil nu a facut mobilizarea … generala domnu tovaras DODON!! In el credeti mai mult!!

    Răspunde
    +1 -1  0
  23. Valenta spune:

    1x1xk,

    Multumesc de raspuns, dar te-ai adresat la general, adica la toti, dar nu toti suntem la fel.

    Ai dreptate DESPRE PASVITATEA noastra, dar exista ceva CARE NE DEPASESTE. Acalmia aceasta din societate este explicabila si chiar necesara. Prea multe alegeri in utimii ani si oamenii a OBOSIT SA STEA PE BARICADE. Iar alegerile au fost crancene. Oamenii din sate in mare parte au fost manipulati. Din cauza saraciei au accetat 100 de lei ca sa voteze cu cutare…
    Iar noi cei constienti si cu verticalitate am facut si noi ce am putut in masura posibilitatilor ce l-am avut. APROPO, eu intotdeauna am fost o sustinatoarea PL.

    Eu ma incred in PROVIDENTA. Caci atunci cand va vrea Dumnezeu, sa stii ca nimeni n-o sa ne stea in cale. La 7 aprilie, ca si alte dati, si eu eram printre cei care strigam “jos comunistii”. Sa stii, ca desi acea revolta populara fost spontana, totusi, mi-a dat o lectie de mare curaj – am vazut tineri care erau in stare cu mainile lor sa darame totul in cale. Nu ma refer la provocatori, caci colo toti ERAU GATA SA FACA ORICE numai sa scapam de comunisti… era un vuiet si o larma…………
    da, am inteles ca ACEST POPOR nu a murit, dar doar dormiteaza, fiind constient iar intr-o zi se va trezi si o sa zboare totul din cale…

    Cand in 1989 a fost revolutie in Romania, eu lucram la TV si urmaream stirile la Europa libera si asteptam cu sufletul la gura ca sa fie rastrnat Ceausescu… si ma miram ca in toate tarile din “lagarul socialist” erau revolutii, dar in Romania era o tacere neinteleasa; eu o pesimteam ca era sinistra ca inaintea furtunii.
    Se spune ca nu stiu cine a provocat revoluta in Romania. Poate, dar POPORUL a fost cel care a stat in PIATA si a strigat:: “Ceausescu, caine, tara cere paine!!!”

    Vreau sa zic, ca toate se intampla cand vine ceasul, ceasul pe care l-a fixat Dumnezeu, inclusiv Re-unirea noastra cu Patria.

    Sa ne pregatim si sa avem rabdare, ZIUA NOASTRA se APROPIE!

    Traiasca Romania Mare!!!

    Răspunde
    +1 -1  0
  24. Valenta spune:

    La 9 mai cand am iesit in oras, m-am ingrozit de atmosfera sinistra. Pe strazi nu era nimeni, decat doar vreo doi trecatori grabiti, sau vre-un ve-TIRAN care mergea cu flori la parada…
    Prima mea intrebare a fost: de ce nimeni nu protesteaza? De ce toti, ca niste lasi, s-au ascuns prin apartamente, sau au plecat la tara in acea zi… si au lasat comunistii si lingusitorii lor sa defileze…

    Dar mai apoi mi-am dat seama, ca ORASUL ERA PUSTIU, si automobile, si transportul urban era foarte putin – iar aceasta si insemna un MARE PROTEST neorganizat de nimeni –

    M-am inseninat la fata, caci mi-am dat seama CAT DE MULTI SUNTEM CEI care nu agream serbarea zilei de 9 mai…

    Fara noi ORASUL ERA PUSTIU!!! DECI, cand va fi necesar, toti acestia, daca vor iesi in Piata vor umple nu numai Bulevardul Stefan cel Mare – asa ca la 7 aprilie – ci toate strazile mejiese vor fi pline – si toti vor iesi spontan!!!!!!!!!!!!!!

    ASA ca protestam si noi cum putem. In Polonia pe timpul lui Lex Valensa era intr-o perioada stare de urgenta, iar la TV – propaganda comunista… In acea situatie seara prin toata POLONIA oamenii deschideau televizorul si intorceau ecranele cu fata spre fererastra spre strada, semn de revolta ca POPORUL nu mai accepta minciuna si manipularea comunista…
    A fost un fel de revolta originara. Si apoi a urmat revolutia.

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  25. 1x1xK spune:

    Am inteles , doamna Valenta, ce spuneti!! Dv m-ati inteles, chiar daca expozeul meu nu este total formulat? Iata, va mai dau un exemplu foarte ,foarte proaspat care proiecteaza imaginea stramba si diforma a societatii moldovenesti asa cum este ea la ceasul prezent: inaugurarea la Nisporeni a Crucii Mantuirii Neamului Romanesc !! Nimic nu caracterizeaza mai bine decat ceea ce puteti vedea singuri cu ochii . Nu ma refer la dvs in speta . Ma refer la ceea ce are deja un aspect mult mult, mult mai largit!! Acolo nu sunt bani dirijati de statul roman ,doamna Valenta, ca sa existe suspiciunea manipularii interesate!! Acolo e sudoarea si surplusul de suflet oferit generos si frateste celor care cred in acelasi ideal. Din Romania si din Basarabia!!
    Vorbiti despre revolta originala(cred ca asa ati vrut sa scrieti!) Daaaaaaa, foarte originala, n-am ce zice!! Si… pe tacute!!Ghimpu si ceiilalti cativa huliti si gasiti cu bube in cap dupa pohta inimii, au fost lasati singuri sa se perpeleasca in “suc propriu”, iar celialti au dat buzna si s-au calcat pe picoare inghesiuindu-se la marea parada militara de la Moscova, pardon, de la Chisinau!! Fireste, ca sa admire Invincibila Armata Rosie, aaaa. pardon , ca iar am incurcat borcanele- Invincibila Armata a Moldovei ,vreau sa zic… Vedeti, simtiti , va dati seama ca falosenia comunista s-a strecurat in suflet si ca deja vorbim de o psihologie?? Din gesturi, din priviri, din …imnuri? Ca doar nu “Desteapta-te romane” s-a intonat la marea… demonstratie de cleptomatie statalist euromoldoveneasca la adresa a cee ce insemna Romania.

    Răspunde
    +1 -1  0
  26. Valenta spune:

    1x1xK,
    te inteleg foarte bine. Scrii de Nisporeni si ai dreptate. Cred ca se cer nu atat investitii banesti – la sigur ca nu asta este prima necesitate – din partea Romaniei, ci o sustinere mai larga sufleteasca – caci suntem adeseori cu sufletul la pamant de dezorientare. De ce suntem dezorientati? – Pai, in primul rand am scris cereri cred aproape un MILION de romani basarabeni sa ni se redea CETATENIA romaneasca si… ne-ati dezorientat, fratilor…

    APOI, cand a fost Basescu la Chsinau cu multe persoane din Guvernul Romaniei – noi asteptam CEVA mai esential referitor la Re-unire . Dupa susotelile lui cu Ghimpu, am inteles ca nici RM de jure nu era gata, caci se pierduse si Declaratia de Independenta… si deci, in ce baza juridica sa se aborde Re-unirea… asa ca NOI AM INTELES, CA TRENUL nostru iar este tras pe linie moarta deocamdata, iar noi, cei de aici trebuie sa mai asteptam, CAT???
    Iata si de unde DEZORIENTAREA. intre timp lumea continua sa emigreze. Cei ce au plecat acum 10 ani, deja isi iau si copiii si nu mai vor sa se intoarca…

    Răspunde
    +1 -1  0
  27. Valenta spune:

    1x1xK,
    despre sustinere sufleteasca: cred ca acum am sa te fac sa zambesti, dar am sa-ti scriu randuri adevarate. Stranii vise am eu uneori. De exemplu am visat ca Putin venise la mine sa imprumute vreo 500 de lei si eu, ca totdeauna nu aveam, dar cum sa nu ajut pe Ex- Presedintele Rusiei??? iata de ce am alergat la o vecina sa ma imprumute ca sa-i ajut pe Putin la nevoie. Cand m-am trezit am ras in hohote si le-am spus la ai mei, apoi m-am gandit, ca poate ca numai in lumea aceasta, materiala eu sunt o romanca saraca din Basarabia, iar Pukin este oligarh bogat in Rusia, iar in lumea cealalta , ar putea fi altfel…

    DAR, important este cel de-al doilea vis, despre care vreau sa-ti scriu. Saptamana trecuta parca voiam sa ma angajez la lucru la Firma de confectii din Chisinau “Steaua Rosie” – care a fost infiintata inca pe timpul sovieticilor, acum este modernizata si lucreaza in colaborare cu italienii… si, deci, in vis, asteptam la sectia de cadre sa fiu angajata.
    si aici, O INTALNESC PE VESTITA IRINA LOGHIN, care dorea sa fie si dumneaei angajata – cum se zicea la rusi pe timpuri – hud-ruk – adica conducator artistic al formatiunilor de amatori de la casa de cultura a fabricii Steaua Rosie.

    ambele am fost angajate si Dna Irina Loghin organizase la fabrica un mare concert patriotic, pro-romanesc si persoane importante din conducere ii sarutau mana a recunostinta…
    cand m-am trezit, iar am ras de visul meu si ma intrebam, Doamne, ce mai inseamna si asta???
    si deodata m-am gandit, ca, de fapt, ESTE O IDEE.

    se stie ca, de exemplu , FSB, Mossad etc, au persoane infiltrate prin multe structuri de stat nu numai la noi… deci se practica infiltrarea… cea nelegitima si nedorita, dar de ce sa nu fie angajati LEGAL persoane bine pregatite din Romania in diferite structuri, localitati ca sa ne ajute sa ne ridicam sufleteste, sa ne incurajam la BINE, la restructurarea societatii, a economiei, a culturii, A DIALOGULUI????

    iNTELEG CA DISTINSA DOAMNA IRINA LOGHIN, n-o sa vina la noi, DAR VA IMAGINATI CE EFECT AR AVEA SA VINA????????????????

    Sa zicem la Ministerul culturii si sa organizeze o serie de concerte populare prin sate??? Cine ne impiedica? Cred ca numai cenzura inculcata in mintea noastra… si aici Dvs. aveti dreptate, ca deja este necesara o asistenta psihologica.

    Daca ROMANIA ar trimite, la cererea RM, sa zicem anual cate 10-20 de specialisti care sa lucreze in teritorii, fie macar si numai in timpul verii, deja ne-am simti luati in consideratie.

    stiu ca nu demult boronin la orice ajutor din partea Romaniei distorsiona totul si invinuia nemotivat Romania… stim asta si, totusi, ce DEJA TOATE VIATA sa ne temem ce o sa zica un idiot de comunist? o lepadatura care s-a lasat de propriul BUNEL???

    Frica din noi este cea mai mare problema, ca nu vedem posibilitatile si oportunitatiel, ca suntem prea atenti ce o sa zica vecinii, Obama, Pukin sau cei din Mozambic…

    si ei ‘joaca’ pe frica noastra. iata de ce nu putem decide nimic…
    Drapelul de lupta al lui Stefam cel Mare este important nu atat ca relikva istorica, ci CA UN STINDARD, care sa ne trezeasca, care sa ne reinvie DUHUL sfant de LUPTA pentru LIBERTATE si o viata cu demnitate in propria tara,,,

    ATENTIE: am scris DUHUL SFANT care l-a ajutat pe Stefan, caci altfel nu ar fi putut castiga in batalii. Daca Dumnezeu nu ne va ajuta, degeaba sunt eforturile noastre. Stefan a inteles asta si de fiecare data, macar ca era si el un pacatos, totusi, credea si se ruga si Dumnezeu ii dadea BIRUINTA!!!!!!!!!!!!!!!!

    Trebuie sa vedem UNDE ESTE ASCUNSA PUTEREA NOASTRA si de acolo sa incepem sa curatim calea…
    Am spus oare ca este usor? – NU!!!, dar este POSIBIL. Altii au indraznic si au biruit!

    Răspunde
    +1 -1  0
  28. Valenta spune:

    Important este ca in visul meu dna Irina Loghin, cand am intrebat-o cum o cheama, caci se comporta atat de simplu ca nu o recunoscusem, ea mi-a raspus simplu: Irina!

    Si asa se prezenta la toti. Astfel nimeni nici nu banuia ca Dumneaei este vestita cantareata Irina Loghin. Abia dupa o luna, dupa ce cautase talente, organizase concertul , abia la incheierea concertului artistilor amatori de la fabrica, cineva a prezentat-o si atunci au recunoscut-o toti.

    ACEST FAPT ESTE IMPORTANT ca specialistii romani care vor veni in Republica Moldova, SA STIE, CA AICI SUNT BINEVENITI in primul cu o tinuta modesta, fara aiere de superioritate, caci basarabeanul este foarte irascibil la cei ce-l privesc cu superioritate. Noi ne-am saturat de “frati mai mari” – rusii care ne-au umilit si nu mai toleram. Sa fie clar.

    Deci, sa vina la noi cu modestie, simplete, dragoste, intelegere, considerare si sa NE AJUTE, SA NE INCURAJEZE, nu sa ne umileasca privindu-ne de sus si prin asta sa ne descurajeze.

    Numai asa, aceste eventuale proiecte vor avea succes, ba inca vor cladi increderea.
    Scriu asta, pentru ca unii romani ne desconsidera si asta INCURCA dialogului. Deci, prima conditie pentru cei care vor dori sa vina – este simpletea, considerarea… daca nu – mai bine sa stea cuminti acasa!

    Răspunde
    +1 -1  0
  29. Valenta spune:

    Invatati de la Isus,
    caci El, fiind Fiul lui Dumnezeu, n-a privit cu superioritate pe nimeni, ci a fost simplu, s-a comportat ca un frate printre cei saraci, bolnavi si pacatosi; avand iubire sincera, neprefacuta… nu se tinea cu superioritate fata de altii…
    Iata de unde trebuie inceputa UNIREA!!!!!!!!!!!!!!!! – de la atitudinea fata de acest popor mult patimit si umilit.

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  30. Acest “gheaghi” moldoIVAN VasÎli Stati nu stie pe ce lume se afla.

    De ce nu se numeste moldov”nesti VASÎLI, dar se prezinta româneşte – Vasile?

    Dar merita el oare atata atentie?

    Răspunde
    +1 -1  0
  31. 1x1xK spune:

    D-na Valenta.
    Deja facem “dialog” . Nu e rau , daca ne alegem fiecare cu niste invataminte clare si poate si altii pe langa noi. Asadar,iata ce vreau sa discutam pe marginea propriilor dvs. idei.
    Nu va imparatsesc ideea criticarii Romaniei privitor la acordarea cetateniei. Prin ea insesi este foarte buna , necesara si este de sustinut consecvent. Dar acum , dupa un timp anume de la aplicarea ei, se observa cu ochiul liber si deficientele ei . Dintr-o graba a carei cauzalitate nu o discut, toata lumea se inghesuie ca la … urs. Nu e multumit… “un cineva” in graba si pripeala lui? gata , da cu dumnezii si aia a masii , in dreapta si in stanga , de nu se mai intelege om cu …persoana. Obtinerea cetateniei romane nu este si nu poate fi treaba comerciala. Nu este un cec in alb. Nu e chestiune de pricopseala. Apoi,vorbeati de infiltrari si infiltrati. Ati pus punctul pe I! Exista! Si din pacate , se poate constata ca destul de multi. Astia sunt si cei mai grabitii si cei mai periculosii. Si cei mai mari creatori de opinii false, gresite, diversioniste. Uneori cu f.f. profesionista stiinta a aplicarii in … viata. Puneti-va la coada la consulatele romanesti care primesc dosarele pentru cetatenie si trageti cu urechea personala sa inregistrati ce se discuta, cum se discuta, in ce limba se discuta!! Va rog , sa aveti acest curaj de a privi adevarul in fata.”Hai, cat mai repede sa primesc cetatenia, sa-mi fac buletin, pasaport si … valea spre Italia, Portugalia,Spania s.a.s.m.d. Odata ajunsi la destinatie incep povestile urate( nu pt toti, desigur) care au efect urat, de neacceptat si f. daunator romanilor. Ce are dezorientarea de care vorbiti cu toate astea? Poate e chiar invers!!
    Examenul de cunoastere a limbii romane, a istoriei nationale etc etc va trebui – este o conluzie certa deja – mult mai riguros si exigent promovat . Va puteti da singura sema de ceea ce spun , ba chiar cred ca le stiti f bine!!Nu avem nevoie in Romania viitor unita de un nou TATAR BUNAR!!(1924) primul act de terorism de stat comunist pe teritoriul tarii in care si-au pierdut viata peste 150 de persoane. Exigenta in dobandirea cetateniei TREBUIE sa fie maxima. Nu fac vorbire ca la carte, vorba ceea ,dar lucrurile trebuie f bine si intelept cantarite. Ganditi altfel? OK!! dar sa fie clar,prejudiciati scopului, care este moral, f . moral.
    Ce “mai esential “asteptati dv de la romani si Romania? Sa vina romanii si Romania sa faca ce nu faceti , nu sunteti inca suficient de convinsi launtric sa faceti voi insiva? Va dati seama ce gresite asteptari aveti? Cat de periculoase , cat de nocive pentru starea de spirit, atmosfera, starea sociala ,politica etc etc? E chiar f bine ca ati adus in discutie acest aspect!! Este atat de raspandit in intreaga voastra societate incat pe noi cei de aici, nu numai ca ne uimeste , ci si ne descurajeaza pur si simplu !! Asta ar veni ca si cand , doamna Valenta, as veni eu in casa dumitale si as face randuila in locul dumitale. Ti-as muta mobilele, ti-as spala geamurile, ba chiar si asternuturile, Ce ai face? ce atitudine ai avea? Nu m-ai scoate din casa in cele din urma?
    In fine, vad ca nu-l suporti pe Mihai Ghimpu!! Foarte , foarte rau ,dar te priveste si nu e ceea crezi dumneata ca e bine. Ca sa iti arat si sa subliniez inca odata ca vezi foarte deformat si tendentios realitatea romaneasca ,am rugamintea sa -i citesti discursul lui Ghimpu prilejuit de “independenta” voastra din ziarul “Timpul”. Apoi poti sa ai si …indignari privitoare la susotelile lui cu Basescu.
    Cat priveste “specialisti” romani care sa fie “trimisi” in Basarabia , am si aici rezervele mele, desi in fond s-ar si putea pune in practica.(Vezi Onisifor Ghibu ) Dar”statul ” vostru , cel de-al doilea a facut o cererere expesa pentru un astfel de ajutot/ nU!!! El s-a gandit ca e mai bine sa scoata istoria romanilor din scolile basarabene. E mai util, este? Iar cadrele didactice de “specialitate” sa inghita galusca si… gata!! S-a rezolvat!Si discutam pe la colturi… cum ca si … cum dar

    Răspunde
    +1 -1  0
  32. Valenta spune:

    1x1xK,

    INTOTDEAUNA l-am apreciat foarte inalt pe Domnul Mihai Ghimpu, descriidu-l in comentariile mele ca o persoana onesta, corecta, curajoasa etc. In ultimii ani am votat numai cu PL. Il sustin pe dl Chirtoaca, chiar daca as avea unele obiectii, fapt ce este absolut normal sa fie si obiectii, ca nimeni nu este ideal.

    Despre CETATENIE – pe de o parte aveti dreptate, dar in mare parte – nu! Caci cei care vor sa plece peste hotare – pleaca oricum! Si ESTE DREPTUL NOSTRU LEGITIM SA NE re-DEA cetatenia pe care am pierdut-o nu din vina noastra.

    Referitor la infiltrati – da, ei abuzeaza si fac TOT RAUL. si din cauza lor si noi suntem etichetati. Spre exemplu familia mea care asteapta de mult timp sa primim cetatenie – noi suntem romani basarabeni de secole si nu avem nici interes de emigrare si nici de abuz de drepturi sau altceva diversionist.

    Cei ce vor sa plece URGENT peste hotare, platesc, gasesc tot felul de filiere, – noi stam cuminti acasa. Diversionistii infiltrati – la fel, majoritatea lor deja au cetatenie, inclusiv HANDICAPATUL DE vasile stati, care, cred eu, pentru faptul ca denigreazaRomania si distorsioneaza aarul istoric, ar trebuie sa fie pedepsit si sa i se retraga cetatenia romana. Ca sa stie SI ALTII, ca la romani ESTE ORDINE!

    ESENTIAL DE LA ROMANIA – ASTEPT UNIREA. nu stiu cum sa se faca – asta ii priveste pe diplomati etc. – dar ASTA ESTE ESENTIALUL ce vrem si totodata CETATENIA.

    Vreau ca sa puteti deosebi graul de neghhina, adica inflitratii de romanii basarabeni de veacuri aflati in asteptarea PATRIEI.

    Daca loviti in noi, ce bine dar faceti?
    ok, e o retorica, nu un atac la persoana dvs. sau a Romanilor si Romaniei. Romania este Patria mea cea scumpa si dorita asa cum doreste cel insetat un pahar de apa de izvor… Romania, frumoasa mea tara cu verdele campiei, cu albastrul cerului si al marii, cu muntii falnici, cu oameni frumosi si viteji, urmasi ai lui Traian, Stefan si Mihai Viteazul etc… este incomparabil de pretioasa pentru noi, adevaratii romani basarabeni, – multi inca fara pasapoarte romanesti…
    si voi, fratilor, chiar si daca v-am dojenit, dar pe dreptate – totusi sunteti compatriotii nostri, sunteti fratii nostri si va iubim ca pe frati.

    Daca Romania ar da cetatenie LA TOTI romanii basarabeni (care merita) – oare ar pleca toti peste hotare? – la sigur ca nu! Dar am putea lua parte la alegerile parlamentare ale Romaniei sia stfel ne-au UNI de facto, daca de JURE inca se taraganeaza…

    atunci procentul celor care sunt romani in pasaport – si deci vorbesc ROMANA – ar trece peste 50% si deci, nu ar mai spune nimeni ca vorbim limba moldoveneasca, sau sa studiem nu stiu ce istorie.

    Vedeti? Stiti prea bine ce se vorbeste in randurile de la Consulat, dar de ce nu ii observati anume pe ei si SA NU LE DATI CETATENIE.

    Caci trebuie statul sa faca ORDINE! Noi asta vrem ORDINE, adevar si dreptate!

    Răspunde
    +1 -1  0
  33. Trubadur spune:

    Romania POATE SI TREBUIE SA FACA MAI MULT PENTRU REUNIRE NOASTRA.
    Si anume: Poate cere de la Parlamentul European, alte institutii si organisme internale, ANULAREA CONSECINTELOR PACTULUI MOLOTOV – RIBBENTROP.

    Acest pact a rupt NELEGITIM, o parte din teritoriul LEGITIM al Romaniei. Imediat ce aceasta cerere se va aborda in discutie, ROMANII BASARABENI – e de dorit sa aiba deja toti cetatenie – vor vota ca cer sa ne UNIM.

    Asta in caz daca conducerea mancurta de la Chisinau va zadarnici UNIREA asa cum nu pot sa aleaga un presedinte.

    Chiar si daca Europa nu va sustine IMEDIAT Unirea noastra, – important este sa fie abordata aceasta cerere de catre Romania, caci astfel va demonstra ca NU ACCEPTA ca sa-i fie violate teritoriile etc.

    Daca Romania nu cere – inseamna ca este de acord???
    Iata de ce este important sa fie INAINTATA ACEASTA CERERE SI, urgent sa fie acordata CETATENIA tuturor adevaratilor patrioti, adevaratilor romani basarabeni, CARE IUBESC SINCER SI DIN TOATA INIMA ROMANIA.

    Răspunde
    +1 -1  0
  34. de la Putna spune:

    Cu regret, dar cetatenie romana tuturor basarabenilor nu se poarte acorda. Din contra, in curand din ce in ce mai putini basarabeni o vor obtine. Oare si actuala RM acorda cetatenie tuturor romanilor? Oare si romanii doresc cetatenia acestui stat minuscul, pe nedrept denumit RM, in care limba rusa e dominanta? Nu prea cred! Cel mai bine ar fi sa stam fiecare in tara cui ne are: romanii intre Prut, Tisa, Dunare si Marea Neagra, iar basarabenii in ceea ce a mai ramas din stravechea Basarabie! Dixit!

    Răspunde
    +1 -1  0
    Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
  35. 1x1xK spune:

    Doamna Valenta,

    La cele ce scrieti nu pot sa nu raspund.
    Am sa iau pe rand lucrurile. Iata:
    1)…”este dreptul nostru legitim sa [ni]se redea cetatenia….”, ca mai jos sa adaugati”…la toti basarabenii roamni care o merita” Am extras doar citate luate din opiniile dv, care in contextul lor insa spun f. mult despre subiectul in cauza. Va contraziceti. Nu ati inteles ca ma refer si eu exact la…”care merita”? Cu orice pret vreti sa ma rastalmaciti? De ce nu as vrea si eu sa despart “graul de neghina”? De ce dvs aveti “dreptul ” la asa ceva iar eu nu? Nu exista padure fara uscaturi , doamna Valenta!! Padurea romaneasca are uscaturi destule, indiferent pe ce mal al Prutului ne aflam. Eu incerc sa vad padurea si nu -mi uit privirea pe copaci uscati mai ales. Dar daca imi sar in ochi, ce sa fac? Sa ma prefac a nu-i vedea? E corect? E bine? La ce avantaje ma conduce asta?
    2)”Daca loviti in noi, ce bine dar faceti?”
    Va dati seama , doamna Valenta, de modul gresit in care rationati? Enuntul unei astfel de idei contureaza un nivel de intelegere foarte limitat intr-o discutie cum incercam noi sa o ducem acum!! Ideea are sorgintea intr-o alta, preconceputa si falsa: acuzatia deseori formulta la dv in … republica(sic!) a arogantei ,superioritatii si dispretului romanilor fata de basarabeni !! Vai de capul nostru, de romani daca asa punem problema !. Sa stiti insa ca e o dovada clara a picaturii chinezesti cu care va bombardat zeci de ani purtatorii de romanofobie. La ei auzi , citesti si te uimesti de cata marsavie sunt instare sa imprastie chiar intre romanii de buna credinta. Sunt pline postarile pe bloguri ori marginale la articolele din ziare de astfel de injurii, pentru ca nu pot sa le numesc altfel.Uite ca prinde figura pana si la dv care , personal, nu am motive sa suspectez de rele sentimente la adresa romanilor. Uite ca antiromanii isi pot freca mainile de bucurie!! Le-a reusit si le reuseste …” poanta”. Nimic mai fals decat o astfel de idee, nimic mai neadevarat!! Spuneti tuturor ca ideea nu sta in picoare , nu are fundament rational; este o blasfemie si o mincuna fabricata sa intoxice anume. Daca dv ma creedti pe cuvant de realitatea si adevarul a cea ce afirm acum in deplina cunostinta de cauza , asa veti face!! Daca nu, nu. Intelectualitatea romanesca de toate gabaritele si nivele stie acest lucru si e constient de el. E mai mult decat sigur , ceea ce va spun!! Ar trebui sa o spun in nume propriu numai. Nu o fac insa , pentru ca stiu ff bine parerea lor unanima ,care este identica cu a mea.
    Nu ma sfiesc sa va spun insa, cu riscul de a va simti lezata(imi cer, totusi , scuzele cuvenite!)ca a avea astfel de idei insemna o anume naivitate, de care trebuie sa va debarasati neaparat. Ea prejudiciaza rau de tot si tuturor . Nu plecati urechea la astfel de invective otravite , doamna Valenta. Cu toata franchetea v-o spun!! Cu toata rabdarea. Si mai ales nu lasati sa se raspnadesca in jurul dvs astfel de idei teribil de paguboase. Romanofobii , asta si asteapta, sa va strecoare in suflet indoiala cu privire la sentimentele roamanilor si la buna lor purtare si cumpanire fata de basarabeni.
    Citeam marturisirile lui Diacov intr-un interviu recent din ziarul “Timpul”. “Am fost naivi…”!! Cata ipocrizie de fost lucrator la cooperativa “Ochiul si Timpanul” care era ambasada sovietica la Chisinau !! A fost el pe dracu , naiv!! A fost (si este pana in panzele albe si acum) un ipocrit scolit de muscalii comunisti! Chestia e ca trage dupa el si parerile lui si pe altii predispusi la … naivitate. Naivitate pentru propriul interes de glorioleta locala pe bani multi!! Asta crede el ca e esenta momentului politic actual!! Halal sa-i fie. Si, iacata ca am ajuns si la Ghimpu incetisor. Nu vreau sa mai adaug nimic despre subiectul respectiv. Ca Om poate fi execrabil. Nu ma priveste. Ca politician insa s-a detasat de ipochimenele de pe Bic categoric. Si ca vorbe, dar ca fapte cu siguranta. Iar asta e foarte important. Opera conteaza, mai putin autorul.

    Răspunde
    +1 -1  0
  36. Valenta spune:

    1x1xK,
    Pace tuturor. Nu am nici o suparare pe romani si nici nu am avut vreo data resentimente. Am scris ca AR FI BINE SA NU NE PRIVEASCA cu superioaritate, pentru ca aici ANUME ACESTA este punctul sensibil al basarabeanului, caci ne-au umilit altii si, intr-adevar, a fost si o propaganda antiromaneasca ABSOLUT NEMOTIVATA.

    SORA MAMEI MELE LOCUIESTE la Galati, care impreuna cu Bunica si Bunelul meu s-au refugiat in 1944. Mama mea a ramas aici, fiind vaduva, primul sot al ei a murit pe front. Apoi a venit Tatal meu in 1947 acasa, caci mai facuse 2 ani de armata dupa razboi si s-a casatorit cu Mama…
    deci, Mama mea mereu le ducea dorul rudelor noastre din Romania si nu a avut nici o veste pana in anul 1960, cand pe timpul lui GHEORGHE Gherghiu Dej a fost un pic de libertate ca sa poata primi o scrisoare din Romania…
    Prima vizita a Sorei Mamei cu Bunelul a fost prin 1962, – Bunica murise in 1954 si mama nici nu a stiut… si ei ne-au adus HAINE la toti, imi aduc aminte ca ne-au adus costume sportive, caci eram 5 copii, si in acele costume ne-am fotografiat in fata casei, caci alte haine mai bune nu aveam… sora mamei mi-a adus mie un pulover rosu, pe care l-am purtat la scoala vreo 3 ani, caci altceva nu aveam si pentru ca era de calitate buna, ROMANEASCA…
    … si acum imi aduc aminte ca Bunelul se temea sa ne povesteasca… si mama tot… sau poate numai in prezenta noastra, caci eram copii si nu erau siguri ca nu vom spune la alti copii…

    Am numai dragoste pentru ROMANI si ROMANIA. Sper sa agung LA ZIUA MULT ASTEPTATA A UNIRII SI sa ma bucur impreuna cu toti romanii…

    cu toata dragostea.

    Răspunde
    +1 -1  0
  37. Nicu Lupascu spune:

    MISTERUL “DISPARITIEI”
    LUI EMIL LOTEANU /2003/,
    A LUI GRIGORE GRIGORIU /2003/,
    A FIULUI SAU – TRAIAN GRIGORIU /2004/
    SI A LUI ADRIAN NEACSU /2004/: ASASINATE!
    ———————————————————-
    PRELUARE:
    John Connor spune:
    august 25, 2011 la 12:09 am |
    http://romanmihaes.wordpress.com/2011/08/23/la-20-de-ani-de-la-nastere-r-moldova-este-in-pragul-contrarevolutiei/
    DE NU SE POMENESTE NIMIC DE LICHIDAREA LUI GRIGOEIE GRIGORIU VESTITUL ACTOR CINEAST (ZOBAR), DAR SI CEL MAI BUN PRIETEN AL REGIZORULUI EMIL LOTIANU DE ASEMENEA TRIMIS PE LUMEA CEALALTA PRINTR-O CAFELUTA CU SPECIALE, CARE PESTE DOUA ORE SA FIE DUS CU UN ATAC SIGUR DE CORD LA SPITAL, DAR NU A MAI PUTUT FI SALVAT. ( Acest caz sa intimplat la Moscova, unde ca si cum cineva a inceput un proiect “serios” de filmari. In realitate el a fost atras inapoi la Moscova (unde avea si familie) dar cu putin timp inainte a plecat in SUA si avea acolo planurile sale creative… Insa Emil Loteanu a fost implicat intr-o politica nevazuta si nestiuta inca pe vremea cind si-a inaintat candidatura la postul de presedinte. Avea niste “” prieteni “” care ii mai spuneau lucruri care pentru noi se numesc secrete. Dar ma rog .. ei si ce daca stii secrete atita timp cit esti om de incredere, insa cind Loteanu a vrut sa ramina in Los Angeles, ia suparat rau pe cei ce iau spus m,ulte lucruri… Cind i s-a propus marea si sarea numai sa se intoarca la Moscova, el a acceptat , dar avea banueli si despre toate aceste banueli si altele mai noi Loteanu le discuta cu scumpul sau prieten de multi,multi ani Grigorie Grigoriucare era arenjat in Chisinau. Poate ca artistul Grigoriu nu stia atitea cite isi inchipuiau calaii ca i-ar fi spus Loteanu… In fine, acesti barbati ai culturii cinematografice Moldovenesti au fost lichidati : Grigoriu– prin accident rutier. iar Lotianu– otravit prin cafea chiar pe “platoul de filmare” pregatit pentru el la Moscova. Datele cronologice cit a stat la spital, cind a decedat si unde a fost inmormintat le puteti afla din surse oficiale.

    Răspunde
    +1 -1  0
  38. "Aurelian Andreescu" spune:

    “Oameni” :
    pe toti acesti comentatori
    va imbratisez din inima cu multa dragoste,
    la acest inceput da toamna româneasca intre Tighina
    si coltul de vest al Banatului !
    de la un român est-moldovean
    din fosta viitoare România Mare !

    Răspunde
    +1 -1  0

Lasă un răspuns către toma proeuropeanu Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*


9 + = doisprezece

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>